Menü
Kosár

Spuri JG-2 verseny üzemanyag adalék kék 500 ml

Spuri JG-2 verseny üzemanyag adalék kék 500 ml
Spuri JG-2 verseny üzemanyag adalék kék 500 ml
A webáruház kínálata eltérhet az üzlet kínálatától.
  • Elérhetőség: Készleten
  • Gyártó: SPURI
  • Termékkód: AF102599
  • Mennyiségi egység: darab
8 990Ft
Nettó ár: 7 079Ft

Spuri JG-2 verseny üzemanyag adalék kék 500 ml

A SPURI JG-2 kék színű üzemanyag adalék, melynek tulajdonságai kimagaslók lettek a hosszantartó tesztelések folyamán. Az adalék megfelel minden rally -ban használatos széria benzinhez, megfelel a környezetvédelmi előírásoknak. Ezt oly módon teszi, hogy a kipufogógáz összetétele pozitív irányba változik. A SPURI JG-2 -es szabad forgalomba árusított energia itala minden járműnek (így a vele elkészített 102-es kísérleti oktánszámig) homológ. Széria benzinnek számít akkor is, ha két kiskereskedelmi forgalomban kapható, különböző olajtársaságtól vásárolt benzint pl.: fele-fele arányban használunk. (A vegyi hatás lehet, hogy kiszámíthatatlanul rosszabb!). A saját benzinkút hálózat is adalék csomaggal árulja a benzint, sőt téli-nyári időszaki sűrű változtatásokkal. Innen pedig csak egy lépés legálisan megvásárolni az olajtársaság adalékát. Igen, de a benzinnek kb. 20 féle paramétere van, viszont 20 féle adalékot nem árulnak.
Öt év tapasztalata után elmondhatjuk, hogy bármilyen autó típusban jól vizsgázott a JG-2 adalék, azaz a jégbenzin adalék. Minden benzin, amelybe adalékolunk más, így nyilván segítség, ha analizált benzinhez megadja a JG-2-es adalékolási arányszámát, vagy fizikailag is segít homológ módon a két széria terméket összerakni, nehogy 102-nél több legyen a kísérleti oktánszáma. Fontos tény még, hogy a motorra kell szabni az üzemanyagot, a motor tulajdonságait figyelembe véve kell az arányt meghatározni. Konkrét recept nincs! A két ezreléktől a húsz százalékig bármi jó és homológ, ha az autóra van szerkesztve.
- Szólnunk kell azokról a vásárlóinkról is, akik nem versenyautóba öntik, hanem a szalonból vásárolt, gyári széria járművükben használják. Itt a két ezrelék és egy százalék között mozoghat csupán az adalékolás, hisz az ezek feletti energia többletet nem tudják kiaknázni - gondoljunk a sűrítési viszonyra - , de több számos tényező is korlát lehet, pl.: fordulat - szabályzás, teljesítmény - szabályzás, elektronika, méretezési korlátok, stb.

Alapkoncepciók, célok:
-Olyan energia folyadék kifejlesztése, amely minden alternáló mozgású belső égésű robbanómotorban a működési tulajdonságokat javítja. Élettartamot növelje, ugyanakkor gazdaságos legyen. A termék ára térüljön meg, sőt hasznot hozzon a felhasználónak.
- Károsodást semmilyen járműben nem okozhat, környezetvédelmi szempontból nem tartalmazhat nehéz fémet, halogén környezetkárosító és rákkeltő anyagot.
- További cél a kipufogógázok káros emissziójának csökkentése oly módon, hogy tökéletes égéshez közeli eredmény keletkezzen.

Az adalék használható benzin, illetve gázolajjal üzemelő járművekben is!

Funkciók

1. Kezelhetőség, üzemanyag tankban való viselkedés:

a) Habzás: rögtön az üzemanyag kútnál a betankoláskor tapasztaljuk, hogy a habzás milyen bosszantó, különösen gázolajoknál, erre szolgál a habzásgátló tulajdonsága a SPURI JG-2-nek. További előnyöket nyújt rázós terepviszonyoknál, ahol a rázkódás miatt az ellátó vezetékrendszerbe olyan mennyiségű levegő kerül, amit a légtelenítő rendszer nem tud kidolgozni magából, ebből ellátási gond és pillanatnyi szárazon-futás léphet fel.

b) Hideghűtő képesség: A gázolajoknál a dermedéspont és a szivattyúzhatóság téli időjárásban igen fontos! Az adalék javítja a tűrőképességet. Fontos megjegyezni, hogy az is számít mennyi adalékot öntünk a gázolajhoz. Javasolt: 0,2 - 0,6%-ig, attól függően milyen hideg van, valamint milyen gázolajhoz töltjük, a kutaknál is téli - nyári átállások vannak. Benzines járműveknél a hideg nem okozhat gondot.

c) Lerakódások: Alapvetően a tárolási stabilitásra vezethető vissza. Az üzemanyag állaga - összetétele megváltozik, szerepet játszik az idő, a hőmérséklet, a nyomás és az alap üzemanyag minősége. Ezeket a káros átalakulásokat az adalékcsomagok késleltetik vagy megakadályozzák.
Időrendben két funkció különül el: 1. lerakódás megelőzés, 2. a lerakódás feloldása

d) Benzin: Ezen az oldalon az adalékok helyzete, megelőzés jellege két részre osztható: fizikai oldott állapotban való tartásra, valamint a kémiai öregedés késleltetésére. Súlyosbítja a helyzetet a jármű üzemanyagtank úgynevezett lélegzése, melynél a ki - be áramló levegő számos korrozív anyagot szállít. A hőmérséklet különbség hatására még a lecsapódó kondenzvíz is súlyosbítja a helyzetet. Télen jégdugót okozhat, nyáron vízgyűjtő dugulást, ezen túl pedig lökésszerű porlasztó - befecskendezőbe való jutást - felmelegedve ez az egyenetlenség korrozív folyamatot indít el, mely a tönkremenetelhez vezet. A JG-2 adalék feloldja, majd apró diszpergátumban szétosztja az üzemanyagban. Az üzemelő motor így észre sem veszi, sőt vannak olyan konstruciós motorok, ahol légbeömlő oldalon vízporlasztást alkalmaznak, ezzel növelve az expanziót. Tehát kis mértékben pozitív hatása van.
Vegyi oldalon a SPURI JG-2 adalék úgy juttat be stabilizáló anyagot a benzinbe, hogy a heterogén folyadék nagyobb szénatom számú molekulái sem gyantásodni, sem "gum - képződésre" nem lesznek hajlamosak.

e) Gázolaj: Fontos, hogy tankolás előtt még fagypont feletti tartományban keverjük el a SPURI JG-2 adalékot. Az adalék kettős hatással dolgozik, szétválasztva, külön lebegtetve tartja a parafin kristályokat, valamint hozzárendel egy síkosító anyagot, ami nem engedi összetapadni a sok apró ragacsos parafint. Hidegtől függően az adagolás 100 - 300 ml-ig/50 liter, ez azonban az alap gázolajtól függ, illetve az észter - aromás tartalmától. Így a tankot és olajszűrőt meg lehet védeni az eltömődéstől és a dugulástól. Az utólag adalékolt, lefagyott gázolaj - rendszer is talpra tud állni, de idő kell ahhoz, hogy a motortól felmelegedett résolaj csöveken, vagy a fűtött gázolajszűrőn keresztül ismét oldatban legyen a parafinok elegye.

f) Növényi olajok: Ezek az anyagok még több, nagyobb szénszámú molekulák heterogén elegyét képezik. Igen sokat javít a szivattyúzhatóságán, de más anyag is szükségeltetik adalékolási szinten. Cégünk fejlesztési fázisában van ez az adalék, a kezdeti sikerek bizakodásra adnak okot. Ha elterjedne a biokutak mennyisége, akkor rögtön forgalomba hozzuk. Sajnos a megújuló energia elleni bürokratikus rendszer erősebb, mint a környezetünk védelme. Az eladandó mennyiség ma még nem rentábilis az engedélyeztetési eljáráshoz és a fenntartáshoz. A teszt - kilométerek és üzemórák minden esetre folyamatosan nőnek.

g) Az üzemanyag kenőképessége a robbanás előtt:
Alapállás: Folyamatosan publikálják több helyen, hogy a "száraz" üzemanyag mennyire káros. Fogalmazzuk meg - külön, robbanás előtt - mit jelent ez. A benzin, a gázolaj és a vele érintkező alkatrészek és ellátó rendszerek falán és felületén jelentkező károsodás, roncsolódás, oxidációs és mechanikai kopás fokozott volta a száraz üzemanyagra ad következtetést.

Káros hatások:

(1) a fémtank hamarabb korrodál, műanyag tank elöregszik, törékennyé válik a műanyag csőrendszerekkel együtt
(2) üzemanyag-szivattyú elöregedése, szigetelt rendszer sérülése, mozgó alkatrészek kopása
(3) kenési hiányosságok az adagoló rendszerben ezer bár feletti dízel ellátó rendszerének kopása, szelepek elégtelen működése (különösen a közösen nyomócsöves rendszerek mágnes szelepeinél)
(4) legkisebb kenőképességet képvisel a biodízel üzemanyag, bármilyen felépítésű motorban alkalmazva
(5) Megoldás: Olyan adalék csomagokat alkalmaznak az üzemanyag-gyártók, mellyel ezt megpróbálják kiküszöbölni, kisebb-nagyobb sikerrel. A nagy tételben gyártott üzemanyagok ára nem engedi meg, hogy értékes, túl drága komponenseket használjanak. A SPURI JG-2 olyan alkotókat tartalmaz, melyet több éves tapasztalattal igazoltunk. Több funkció és alkotó között antagonisztikus ellentét van. A találmányt az elmúlt fejlesztési évek folyamán úgy tökéletesítettük, hogy a hatásmechanizmusok összeférhetőek legyenek. A korábbi adalékok kopáscsökkentő tartalma eljegesedéshez és kokszos lerakódáshoz vezettek, a SPURI JG-2 alkalmazásánál ilyen nincs!

h) Színezékek: Jelentőségük túlnyomó részt a folyadék fajták megkülönböztetésén alapszik, egyrészt az adalékot kell szemrevételezéssel azonosítani, másrészt a vele kezelt üzemanyagot sem árt (ha látszik a színeltérés). Arra vigyáztunk, hogy a színezék olyan legyen, hogy az hamu képződés nélkül elégjen, így többlet röptető komponenssel nem kell újabb térfogatrészt elvenni az adalékból, koncentráltsága így nő a SPURI JG-2 energia folyadéknak.

i) Tisztító funkció, robbanás előtt: Nem érinti a közvetlen befecskendezésű motorok szívószelepeit, de a karburátorosokét igen. Továbbá az adagolóban lerakódott maradékok oldatba jutása és a felületek tisztántartása is a SPURI JG-2 feladata. A folyamatos használat alatt ezek a detergens alkotók felelnek a tisztaságért az üzemanyag szivattyúknál, adagolóknál, nyomócsöveknél és a mágnes szelepeknél.

j) Gázképződés: Fontos feladat az, hogy az üzemanyag forró motorba való vezetése közben nem keletkezzen gáznemű anyag. Ez az illékonysággal is összefügg, minél illékonyabb az üzemanyag, annál nagyobb az esély a gázképződésre. Az üzemanyag pl.: a benzin, bizonyos fokú illékonyságára pedig nagy szüksége van a motornak a levegővel való keveredésben, ezt az ellentétet oldja meg, és optimális irányba mozdítja el a SPURI JG-2 -es. Különös jelentősége van a karburátoros motoroknál, amikor a párolgási hőelvonás miatt jegesedés lép fel. Erre lett kifejlesztve a JG-3-as adalék, mely a JG-2-es módosított változata (pl.: a VFTS LADA jegesedését is kiküszöböli és -5 fok alatt nem tartalmaz csak töredéknyi hűtőgélt az adalék).

k) Statikus feltöltődés gátlása: Az üzemanyagok vezető képességét jelenti, a SPURI JG-2 javítja, de csak kis mértékben - korábban az ólom-tetra-etil tartalmú benzineknél kimagasló eredményt tudott elérni, de ez a benzinfajta ma környezetvédelmi szempontból elfogadhatatlan - megoldás a konstrukción keresztüli potenciál kiegyenlítés.

2. A hengerben történő égéskor:

a) Oktánszám növelő benzinnél; cetánszám növelő gázolajnál

b) Robbanás által határolt felületek lerakódás megakadályozása, és a korom kitisztítása, a SPURI JG-2-es tesztmotoroknál a szétszereléskor igen jó eredményeket hozott. Fontos elméleti tény, amit a gyakorlatban igazoltunk, hogy a SPURI JG-2-es koromeltávolító, tisztító hatása miatt 1 - 1,8 oktánszámmal kisebb üzemanyag is megfelelt "bekopogás" nélkül. A maradék korom eltávolításához idő kell, az idő sok mindentől függ, tapasztalataink szerint a 4-5 tankolástól egészen a 10000 km-ig.

c) Kopáscsökkentés is fontos üzemanyag adalék tulajdonság, főleg a kompresszió viszony megőrzése, a mozgó - súrlódó felületeken. Már akkor jó eredményt értünk el, ha az előző pont szerint a korom nem jut a súrlódó felületek közé. Ha a robbanás hőmérsékletét stabilizáljuk, ezzel a motor hőmérsékletét is. A tartósan hideg vagy felhevült motor jobban kopik!

d) Edző - polírozó - szilárdító mechanizmus: Ismeretes, hogy a járművek által beszívott levegő összetétele igen változó (pl.: páratartalom, por, stb). A levegőben szálló por egy része szilicium-oxid, melynek kis része nem akad fent a levegőszűrőn, hanem bejut a robbanó térbe. Adott továbbá egy magas égési hő, egyidejűleg pedig egy magas végnyomás (dízel motoroknál 28 - 32 bár, benzinesnél természetesen sokkal kisebb a végnyomás). A robbanás pillanatában nagy nyomáson és hőmérsékleten már csak egy kis segítség kell, hogy kialakuljon egy értékes nanométeres szilicium-szén vegyület, mely a gyémánttól csak 4%-al marad el keménységben. A körülményekhez kell egy katalitikus segítség is, ugyanis a hőfok kevés lenne a kialakuláshoz, de ezt tartalmazza a SPURI JG-2.
Az edzési folyamat pedig a hideg - meleg felület nagyobb különbségéből adódik, párosulva az időintervallum lerövidítésével. Tehát a magas fordulaton tud a legjobban edződni, a fokozatosság elvét azért be kell tartani.
A két módszer eredője a gyakorlatban bizonyított, amit 1997.-ben alig akartunk elhinni a kísérleti fázisokban. Ez a két alapelv is segít javítani a motor tartósságán. Ha valaki 10-50 tankolásnál használta a SPURI termékek valamelyikét, de 1-2 tankolást kihagy, nem érez nagy visszaesést, ugyanis a fényes felületek később kezdenek érdesedni, a keményített rész később kezd lekopni, amit új edzett réteg nem követ, valamint később kezdenek a kormos lerakódások jelentkezni. Tehát az állapot - diagnosztika is sinus-hullámszerű.
Továbbá olyan alkotók vannak a SPURI JG-2 adalékban, melynél úgy ég el az üzemanyag, hogy annak lefolyását időben befolyásolja. Ez egy több fázisú, úgynevezett egymásba fuzionáló lépcsős robbanás. Mivel az üzemanyagok felépítéséből eredően többféle molekula konfiguráció van jelen, ezek égése is más, csupán ezt a tulajdonságot kellett erősíteni. Tapasztalati végeredmények születtek ezek motorkímélő, tartósság növelő és kopáscsökkentő voltára.

e) Nyomaték - növelés: Több összetevőből ered, melyet most rendszerezünk.
- fűtőérték növelés
- oxigénpótlás az égéshez (laza kötési energiájú oxigének, ahol a szén és hidrogén erős kötésébe konfigurál)
- a sinus-hullámszerű robbanás lefolyást bővíteni, munkateret növelni a lépcsős, egymásra épülő expanzióval
- a kipufogó fázisban hidegebb henger előkészítés a nagyobb expanzió érdekében (hűtőgél elve)
- üzemanyagok legkisebb cseppekre bontása, növelve az égési felületet és a tökéletes oxidációt
- a szén és hidrogén alkotók arányának módosításával - a szén növelésével természetesen számítani kell több bejuttatott, laza kötésszerkezetben lévő oxigénnel is -, a benzinhez adalékolt bioetanollal csökken a nyomaték, nő a fogyasztás, csupán az emissziós tényező javul, ugyanis több a kipufogó gázban a víz
- a szívó és kipufogó szelepek egyidejű, kicsiny egybenyitása is nyomaték többletet okoz, ha az jól kiszámított; feltétele a megfelelő torló - fojtó nyomást kifejtő kipufogó rendszer, viszont ezek akkor működnek jól, ha az üzemanyag is egyre jobb minőségű
- kis fordulaton a gyenge nyomaték oka: a négy ütem sebessége nincs arányban az égési affinitással, ezért az ilyen lassú égéshez szükséges alkotókat is tartalmaznia kell az üzemanyagnak
- hideg és indított motor égési karakterisztikája is sajátos, gondoljunk az automata szívatók - dúsítók által okozott kipufogóból áradó elégetlen benzinszagra, ilyenkor az üzemanyag kondenzál az égéstér falán és nem hajlandó tökéletesen, maradéktalanul elégni; a SPURI JG-2 gondoskodik róla, hogy ezt jelentősen csökkentse, (erre való a harmatponti hőmérséklet javító komponense az adaléknak)

3. Kipufogó fázis:

- Itt már megkezdi a SPURI JG-2 a következő égési ciklus előkészítését, a robbanáskor az üzemanyag egy pici része nem ég el, ez a különleges anyag gél formát vesz fel nyomás alatt. A kipufogó szelep nyitásakor a nyomáscsökkenés hatására légnemű állapotban eltávozik. Képzeljük el a szódáspatron becsavarását, pont ilyen lehűlési folyamat zajlik a hengerek falain. Ennek igazolására mértük a füstgáz torok hőmérsékletét, megállapítható, hogy a SPURI JG-2 nélküli és az adalékolt közötti különbség 31-120 fok közöttivel alacsonyabb volt, ez előnyt jelent a kipufogó rendszereknek, sőt turbós járművek feltöltési mechanizmusának. Nyilván kihat a motorolaj tartósságára is, ahol a turbó kenőolaj nem ég meg, és a dugó alját fecskendező köpőkék is hűtő szerepet játszanak.

- A leömlőt elhagyva vizsgáljuk a kipufogó egyéb részeit, benzines járműveknél a lambda szonda tisztasága is fontos, mert csak így tud funkcionálni. A koromelzáródás miatt hamis jelet ad és addig öngerjeszti magát, míg a katalizátor tönkre megy.

- A katalizátornak utánégető szerepe van, egy tökéletlen égés utáni dúsított füstgáz tömődést okoz, mely túlhevüléshez, elolvadáshoz, vagy egyszerű szétrobbanáshoz vezet. Ezt akadályozza meg, életkor növekedést okozva, a SPURI JG-2-es használata. Az optimálisabb égéskor kevesebb terhelést kap az utánégető. A kipufogógázban a JG-2 tisztító alkotói végzik feladatukat a katalizátor mikro felületén.

- Koromtalanító jellege tehát a kipufogó rendszerben is meg van, a füstgáz összetétele miatt.

- A kondenzvíz hosszú jelenléte is káros a kipufogó rendszerre, erre a megoldás a minél rövidebb idő alatti elpárologtatás. Ezért látjuk a kipufogócsövön az intenzívebb vízelhagyást, ami fele idő alatt megszűnik. A tiszta belső felületen nem tud bediffundálni semmilyen vastag koromrétegbe, ahol a rozsdásodási hajlamot fokozza. Városi, rövid távú üzemmódban ez igen nagy jelentőséggel bír.

4. Összegző tapasztalatok:
Teszteléseinket megerősítették a versenysportban használt járművek extrém körülményei, valamint széria autók és motorok használatánál a lakosság és a vállalkozói szféra visszajelzései is.

A leglátványosabb, folyamatos vélemények az alábbiak:

- Könnyebb indíthatóság, még téli zord időben is.
- Egyenletesebb alapjárat.
- Nyomatékosabb, nagyobb teljesítmény, különösen alsó és a legmagasabb fordulat tartományban.
- Nagyobb végsebesség.
- Kedvező CO tartalom a füstgázban (néha nulla).
- Alacsony CH tartalom.
- Fokozott motorolaj védelem, későbbi elhasználódás.
- Javítás nélküli, különlegesen sok futásteljesítmény.
- Igen jelentős fogyasztás csökkenés (hasonló üzemmódnál).
- Benzines járművek kopogás megszűnése.
- "EGR" szelep későbbi tönkremenetele (néha megjavulása, tisztulása).
- Gázolajnál dermedésgátló hatása kiemelkedő.
- Nyári - kánikulai időben kimagaslóan hűtött motorműködés, hősokk gél működésének visszaigazolása.
- Odafigyelést igényel: a régebbi, vagy a sok lerakódást tartalmazó járműtankokból, az oldhatatlan fém és por részeket szűrőbe távolítja el, melyeket cserélni kell.

Kiszerelés: 500 ml

A termék jelenleg nincs raktáron. Adja meg e-mail címét alább, és értesítjük, amint a termék elérhető lesz.
Név
E-mail